Podmienky používania obchodu Westwing a Westwing Club-Sales

Nižšie uvádzame naše Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“), ktoré platia ako základ pre používanie internetového obchodu Westwing Shop a Westwing Club-Sales. Akceptácia Podmienok je dobrovoľná, ale nevyhnutná pre vytvorenie účtu / účtov používateľa a / alebo pre zaslanie objednávky na nákup tovaru.

Tento regulačný dokument upravuje práva a povinnosti týkajúce sa využívania služieb a aplikácií.

Poskytovateľ určil a prevádzkuje Kontaktný bod, ktorý môže slúžiť na priamu komunikáciu s orgánmi členských štátov, Komisiou, Radou digitálnych služieb a tiež s používateľmi využívajúcimi Službu a Aplikáciu. Kontaktný bod je umiestnený na e-mailovej adrese: pomoc@westwing.sk Komunikácia môže prebiehať v slovenskom jazyku.

DEFINÍCIE

„Aplikácia“ - softvér s názvom „Westwing – Nábytok a Dekorácie“ (Google Play) alebo „Westwing“ (App Store), poskytovaný Užívateľovi Poskytovateľom na inštaláciu do Užívateľovho mobilného zariadenia a umožňujúci najmä využívanie Služby bez nutnosti spustenia internetového prehliadača.

„DSA“ - Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2022/2065 zo dňa 19. októbra 2022, o jednotnom digitálnom trhu a o zmene smernice 2000/31/ES (nariadenie o digitálnych službách).

„Darčeková karta“ - tovarový poukaz predávaný vo forme karty, oprávňujúci držiteľa k nákupu tovarov v Službe.

„Predajná kampaň“ - obmedzený čas, v rámci ktorého Westwing prezentuje v Službe a v Aplikácii Užívateľom informácie o konkrétnych tovaroch, pri ktorých po zaslaní ponuky Užívateľom, následne prijatej Westwingom, môže byť uzavretá Zmluva o Kúpe.

„Konto/Konto Užívateľa“ - bezplatná elektronická služba poskytovaná Užívateľovi v rámci Služby alebo Aplikácie; označená prihlasovacím menom a heslom, zoznam zdrojov v informačnom systéme Westwing umožňujúci Užívateľovi využívať dodatočné funkcie/služby určené Reguláciou. Užívateľ sa prihlasuje do svojho Konta Užívateľa po Registrácii.

„Spotrebiteľ“ - Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára s Westwingom Zmluvu o Kúpe v rámci Služby, ktorá nie je priamo spojená s jeho podnikateľskou alebo odbornou činnosťou.

„Newsletter“ - bezplatná elektronická služba spočívajúca vo vyzdvihovaní Užívateľovi, s jeho súhlasom, informácií o tovaroch, Službe, Aplikácii, akciách a ďalších obchodných informáciách, na zadanú e-mailovú adresu Užívateľa (s výhradou vyjadrenia príslušných súhlasov).

„Podnikateľ podľa práv fyzickej osoby“ - Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára s Westwingom Zmluvu o Kúpe v rámci Služby priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, pokiaľ z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre neho profesionálny charakter, najmä v dôsledku predmetu vykonávanej podnikateľskej činnosti.

"Technická prestávka" - dočasné vypnutie funkcií služby alebo aplikácie vo svojej celistvosti alebo čiastočne, súvisiace s poruchou služby alebo aplikácie, vrátane serverov aplikácie, alebo s nutnosťou údržby týchto serverov, alebo s ich modernizáciou alebo prestavbou služby alebo aplikácie, počas ktorej nie je možné využívať všetky alebo vybrané elektronické služby.

„Registrácia” - vytvorenie účtu v Službe alebo Aplikácii.

„Služba” - internetový portál Poskytovateľa služieb nachádzajúci sa na adrese www.westwing.sk zahŕňajúci kategórie Westwing Shop a Westwing Club-Sales.

„Obsah” - informácie poskytované Užívateľmi v rámci služieb poskytovaných Poskytovateľom, ktoré sú definované ako sprostredkované služby podľa DSA, napríklad recenzie o zakúpených tovaroch pod produktmi alebo v sociálnych médiách Poskytovateľa.

„Zmluva o kúpe“ - zmluva o kúpe uzatvorená využitím prostriedkov diaľkového doručovania a týkajúca sa predaja tovaru Poskytovateľom Užívateľovi za cenu zvýšenú o prípadné náklady na dopravu.

„Elektronická služba“ - akékoľvek poskytnuté Užívateľovi Poskytovateľom funkcie Služby alebo Aplikácie, najmä služby popísané v bode 18 podmienok, predstavujúce služby poskytované prostredníctvom elektronickej komunikácie.

„Poskytovateľ/Westwing“ - Westwing spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom vo Varšave, na ul. Twarda 18, 00-105 Varšava, zapsaná v obchodnom registri vedenej Mestským súdom v hlavnom meste Varšava, XII Oddelenie obchodného registra pod číslom: 0000397077, REGON: 145830870, IČ DPH: 5252517722, so základným imaním vo výške 1.020.000,00 PLN.

„Užívateľ“ - fyzická osoba s plnou právoplatnosťou alebo právnická osoba alebo organizácia bez právnej subjektivity, ktorá koná prostredníctvom riadne zmocnených osôb a má doručovaciu adresu na území Slovenskej republiky, ktorá sa zaregistrovala a využíva elektronické služby poskytované v Servery alebo Aplikácii.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia pre spotrebiteľov s adresou na Slovensku.

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A ROZSAH PÔSOBNOSTI

1.1 Westwing poskytuje bezplatné služby elektronickou cestou prostredníctvom svojho webu a aplikácie, a to možnosť prehliadania obsahu uvedeného na webe a v aplikácii, službu vedenia účtu, pridávania obsahu, prezentovania používateľom aktuálnych upozornení priamo prostredníctvom webového prehliadača (upozornenia typu "push"), službu vedenia účtu a službu newslettera, predáva tovary prostredníctvom webového miesta a umožňuje uzavretie zmluvy o poskytovaní platených služieb pomocou webu a aplikácie. V prípade Westwing Club-Sales sa predaj tovarov uskutočňuje v rámci jednotlivých kampaní. Súčasne je uvádzaný počet dostupných tovarov a dĺžka trvania každej kampane. V prípade Westwing Shop sa predaj tovarov uskutočňuje v rámci stálej ponuky uvedenej na webe a v aplikácii. Ceny uvedené na webe a v aplikácii sú konečné ceny obsahujúce príslušné dane, najmä daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške podľa platných právnych predpisov. Ustanovenia týkajúce sa predaja tovarov sa uplatnia aj v prípade poskytovania platených služieb prostredníctvom Westwingu, pokiaľ nie je uvedené inak..

1.2 Dokonując Rejestracji, Użytkownik zawiera z Westwing umowę o świadczenie bezpłatnych usług drogą elektroniczną, na czas nieokreślony, którą może w każdej chwili rozwiązać na zasadach określonych w Regulaminie. Dokonując zakupu towarów dostępnych w Serwisie i w Aplikacji Westwing, Użytkownik zawiera z Westwing Umowę Sprzedaży wybranego towaru z obowiązkiem zapłaty, od której może odstąpić na zasadach określonych w Regulaminie, zgodnymi z obowiązującymi przepisami prawa.

1.3 Na využívanie ponúk dostupných v Westwing musia mať používatelia ukončených 18 rokov.

1.4 Westwing je povinný dodávať Užívateľovi zakúpený tovar v lehotách uvedených v podmienkach dodávky daného tovaru, v súlade s kúpnou zmluvou uzatvorenou s Užívateľom a bez vady. Lehota dodania tovaru predstavuje záväzné dohodnuté ustanovenie medzi stranami.

1.5 V práci uvedenými ako pracovné dni sa rozumejú všetky dni týždňa s výnimkou sobôt, nedeľ a sviatkov voľna na území Slovenskej republiky.

1.6 Náklady spojené s využívaním prostriedkov komunikácie na diaľku znáša Užívateľ. Náklady na spojenie s Westwingom vyplývajú z bežnej tarify telekomunikačného operátora a nie sú vyššie ako náklady na bežné telefónne spojenie v súlade s tarifným plánom poskytovateľa služieb, ktorého službami Užívateľ využíva.

2. POUŽÍVANIE OBCHODU A KLUBU WESTWING - PREDAJNÉ SLUŽBY

2.1 Užívatelia sú povinní poskytnúť úplné a pravdivé údaje na účely správnej realizácie uzavretej zmluvy. Užívateľ je taktiež povinný aktualizovať svoje údaje. V prípade zmeny poskytnutých údajov je užívateľ povinný tieto informácie ihneď aktualizovať. Heslo a ostatné prístupové údaje sú dôverné a nemali by byť poskytované neoprávneným osobám.

2.3 Po ukončení procesu Registrácie užívateľ obdrží potvrdenie Registrácie elektronickou cestou spolu s potvrdením podstatných podmienok uzavretej zmluvy o poskytovaní služieb elektronickou cestou.

2.4 Na svojom účte každý užívateľ môže spravovať svoje nastavenia a údaje, vrátane prihlásenia k odberu Newslettera a osobných údajov.

2.6 V sekcii "Moje konto", dostupnej na webe a v Aplikácii po prihlásení sa Užívateľa, existuje možnosť prezerania objednávok v procese vybavovania, odoslaných z Westwing skladu a doručených Užívateľovi.

2.7 Užívateľ môže zaregistrovať len jedno Konto na Westwing Shop / Westwing Club - Sales na webovej stránke www.westwing.sk a obsluhovať len jedno Konto v danom čase. Ak Westwing zistí viacnásobné registrácie, môže ich odstrániť.

2.8 V prípade pokusov získať neopodstatnené výhody na úkor spoločnosti Westwing alebo iných Užívateľov si Westwing vyhradzuje právo upozorniť Užívateľov, ako aj ukončiť ich členstvo a zmeniť alebo odstrániť poskytované údaje. Ak Užívateľ, ktorý nie je spotrebiteľom alebo podnikateľom so spotrebiteľskými právami, vykonáva výrazné množstvo vrátení tovarov voči množstvu zadržanému, Westwing má právo zrušiť zmluvu s takýmto Užívateľom po vykonaní vyšetrovacieho konania týkajúceho sa zistených porušení.

2. WESTWING CLUB-SALES ČLENSTVO

3.1 V rámci Westwing Club-Sales majú členovia nákupnej komunity možnosť zakúpiť vybrané tovary a služby v rámci obmedzených časovo a množstevne kampaní (ďalej len „kampane“, jednotlivé tiež „kampaň“).

3.2 Na využitie zľavových akcií Club-Sales je potrebné vytvorenie účtu Užívateľa v Službe alebo v Aplikácii.

3.3 Jeden Užívateľ môže v Službe vytvoriť len jeden členský účet v Službe alebo v Aplikácii.

p3.4 Každému Užívateľovi je poskytnutý priamy, heslom chránený prístup do Služby a Aplikácie.

3.5 Založenie a využívanie účtu Užívateľa v Službe a v Aplikácii je bezplatné a Užívateľ môže kedykoľvek zrušiť svoje členstvo. Členstvo v Službe nezaväzuje Užívateľa k žiadnym nákladom. Užívateľovo vyhlásenie o odhlásení sa z členstva (zrušenie zmluvy o poskytovaní služieb elektronickou cestou) môže byť zaslané e-mailom na adresu pomoc@westwing.sk. Zmluva sa zruší okamžite po doručení vyhlásenia o odhlásení spoločnosti Westwing, s výnimkou zmlúv uzavretých s Užívateľmi, ktorých objednávky sú ešte v procese realizácie. V týchto prípadoch sa zmluva zruší po uplynutí 30 dní od dátumu doručenia objednaného tovaru (vypovedací lehota).

3.6 Medzi podstatné služby poskytované v rámci záložky Club Sales patrí aj Newsletter Westwing, prostredníctvom ktorého Užívatelia Club Sales pravidelne elektronickou cestou dostávajú správy, pripomienky, kupóny a žiadosti o názor týkajúce sa kampaní a ponúkaných tovarov a služieb v rámci Club-Sales.

4. STRONY UMOWY, JĘZYK I ZAWARCIE UMOWY

4.1 Podľa podmienok uvedených v Zmluve Užívateľ uzatvára s Westwing Zmluvu o kúpe určitého tovaru alebo zmluvu o poskytnutí platených služieb. Zmluva o kúpe tovaru sa uzatvára v slovenskom jazyku.

4.2 Internetová stránka Služby (www.westwing.sk) funguje v slovenskom jazyku. Zmluvy uzatvárané prostredníctvom tejto stránky sa uzatvárajú výhradne v slovenskom jazyku.

4.3 Informácie na webovej stránke a v Aplikácii nepredstavujú záväznú ponuku od Westwing v zmysle Občianskeho zákonníka, ale sú pozvánkou na uzavretie zmluvy. Tovary dostupné v rámci kampaní sú k dispozícii len do vyčerpania zásob (Westwing komunikuje v rámci Služby počet dostupných tovarov).

4.4 Pri odosielaní objednávky kliknutím na tlačidlo "Objednať a zaplatiť" Užívateľ podáva ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy.

4.6 Po podaní objednávky Užívateľ dostane od spoločnosti Westwing e-mailom potvrdenie prijatia objednávky (ponuky) obsahujúce všetky podstatné prvky objednávky, ktoré predstavujú potvrdenie o prijatí objednávky spoločnosťou Westwing (prijatia objednávky do informačného systému) a nepredstavuje vyhlásenie o vôli uzavretia kúpnej zmluvy medzi Westwing a Užívateľom. Kúpna zmluva je uzavretá len po potvrdení dostupnosti tovaru spoločnosťou Westwing a výslovnom akceptovaní (prijatí) ponuky Užívateľa spoločnosťou Westwing, čo bude potvrdené samostatným e-mailom poslaným Užívateľovi po dokončení jeho objednávky.

4.7 Proces vybavovania objednávky a kontakt so spoločnosťou Westwing prebieha prostredníctvom automatizovaného procesu objednávania alebo e-mailom. Prosíme o zváženie správnosti zadaného e-mailového adresy. Ak používate antispamové filtre, odporúčame nastaviť systém tak, aby všetky e-maily odosielané spoločnosťou Westwing alebo tretími osobami povolanými spoločnosťou Westwing na spracovanie vašej objednávky mohli byť úspešne doručené.

4.8 V prípade, že predmetom objednávky Užívateľa je platená služba (napr. v oblasti ubytovania, iná ako na účely bývania, gastronómia, súvisiaca s oddychom), po obdržaní potvrdenia o prijatí objednávky spoločnosťou Westwing dochádza k akceptácii ponuky podanej Užívateľom spoločnosťou Westwing, teda k uzavretiu zmluvy o poskytovaní platených služieb.

4.9 Trvanie zmluvy o poskytovaní platených služieb je rovnaké ako doba poskytovania služieb spoločnosťou Westwing alebo tretou osobou, ktorá na základe zákazky spoločnosti Westwing poskytuje služby Užívateľovi a uvádza sa vždy pri predstavení danej služby v Službe a v Aplikácii.

5. CENY A NÁKLADY NA DOPRAVU

5.1 V prípade objednávok tovarov a služieb na webovej stránke Serwisu platia ceny uvedené vždy pri skladaní objednávky. Uvedené ceny sú konečnými cenami a zahŕňajú daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platnými právnymi predpismi a všetky ostatné zložky ceny, s výnimkou nákladov na dopravu.

5.2 Náklady na dopravu sú stanovené individuálne pre každú objednávku a závisia od veľkosti a hmotnosti tovarov, ako aj od spôsobu doručenia. Náklady na dopravu pre tovary s nestandardnými parametrami (rozmery alebo hmotnosť) sú uvedené na stránke daného tovaru.

6. PLATBA

6.1 Westwing ponúka svojim Užívateľom nasledujúce platobné metódy:

Club-Sales: (1) platba kreditnou kartou, (2) bankovým prevodom alebo online prevodom prostredníctvom jedného z platobných systémov akceptovaných spoločnosťou Westwing, alebo (3) platba v hotovosti pri prevzatí.

Shop: (1) platba kreditnou kartou, (2) bankovým prevodom, online prevodom prostredníctvom jedného z platobných systémov akceptovaných spoločnosťou Westwing, (3) platba v hotovosti pri prevzatí, odkladom platby a možnosť rozloženia platby na splátky prostredníctvom služby Klarna.

6.2 Westwing prijíma rôzne typy kreditných kariet, vrátane Visa a Mastercard. Pre pohodlie Užívateľa systém pri platbe kreditnou kartou automaticky zapamätá časť údajov karty a umožňuje ďalšie nákupy bez opätovného zadávania údajov karty.

6.3 Westwing si vyhradzuje právo obmedziť jednotlivé platobné metódy pre jednotlivé tovary alebo určiť iný spôsob platby. Informácie o akceptovaných spôsoboch platby a obmedzeniach týkajúcich sa dodania sú jasne uvedené v košíku pri realizácii objednávky.

6.4 Westwing neprevádzkuje veľkoobchodnú predaj. V prípade výberu platby v hotovosti pri prevzatí môže Westwing kontaktovať Užívateľa, ktorý nie je Spotrebiteľom alebo Podnikateľom na právach spotrebiteľa, na potvrdenie objednávky, ak objednávka dosahuje významnú sumu.

6.5 Westwing tiež ponúka, v spolupráci s Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Štokholm, Švédsko (registrovaná v švédskom registri firiem pod číslom: 556737-0431), nasledujúce platobné možnosti (v prípade dostatočnej kreditnej schopnosti): nákup so splatnosťou do 30 dní alebo splátková platba vo troch splátkach bez úrokov alebo financovanie s úrokmi. V tomto prípade Westwing prevedie svoju pohľadávku na Klarnu.

6.6 Na účel vystavenia faktúry, žiadame o každoročné označenie možnosti vystavenia faktúry s uvedením potrebných údajov pri skladaní objednávky. Daňový doklad bude zaslaný vo formáte .pdf do 7 pracovných dní od dátumu dodania uvedeného v potvrdení objednávky, s dodržaním termínov na vystavenie faktúry stanovených príslušnými právnymi predpismi.

7. ZĽAVOVÉ KUPÓNY

7.1 PROPAGAČNÉ POUKÁŽKY

7.1.1 Promočné kupóny sú zľavové kupóny, ktoré sa poskytujú bezplatne v rámci promočnej kampane s určitou platnosťou a nemôžu byť zakúpené. Promočné kupóny je možné použiť iba na stránke služby v určenom období. Promočné kupóny nezahŕňajú náklady na dopravu.

7.1.2 Hodnota promočného kupónu sa rozloží proporcionálne na všetky položky v košíku používateľa. Pri nákupe viacerých položiek s využitím zľavového kupónu sa hrubá cena jednotlivých položiek zníži proporcionálne.

7.1.3 Promočné kupóny, ktoré sú pridelené Používateľom po registrácii v Westwing po obdržaní pozvánky od iného člena Westwing, nemôžu byť využité, ak taký Používateľ má iný účet na stránke Westwing. Kupón z programu „Pozvi priateľa“ môže byť využitý len novými Používateľmi.

7.1.5 Promočné kupóny pre novoprihlásených Používateľov, pridelené po registrácii na stránke služby, môžu byť využité len raz a len jedným Používateľom.

7.1.6 V rámci jedného objednávky môže Používateľ využiť len jeden zľavový kupón. Zľavové kupóny sa nekombinujú v rámci jednej objednávky. Nie je možné vrátiť alebo získať kredit za prípadnú zostávajúcu hodnotu promočného kupónu, ktorá vzniká v prípade, že hodnota nákupu je nižšia ako hodnota kupónu.

7.1.7 Promočný kupón nemôže byť presunutý na iný Účet, nepodlieha vráteniu a nemôže byť opätovne využitý v prípade vrátenia objednávky alebo jej časti. Ak sa Používateľ rozhodne odstúpiť od Zmluvy o kúpe, ktorá sa týka časti tovarov zakúpených s využitím zľavového kupónu, Westwing vráti hodnotu vrátených tovarov vo výške uvedenej v potvrdení o nákupe (hodnota tovarov znížená proporcionálne o hodnotu zľavového kupónu).

7.1.8 Bón získaný v dôsledku registrácie v Westwing po pozvaní blízkej osoby nemôže byť uplatnený, ak osoba, ktorá pozýva, a pozvaná osoba dočasne alebo trvale žijú v rovnakom domácnosti. Tá istá obmedzenie platí aj pre bón získaný v dôsledku odoslania pozvánky blízkej osobe na registráciu v Westwing. Westwing si vyhradzuje právo zrušiť zaslané objednávky, zneplatniť všetky kupóny (s výnimkou zakúpených darčekových kariet) a/alebo vylúčiť člena Westwing z programu Odporučte Priateľa v budúcnosti.

7.2 Kompenzačné poukážky

7.2.1 Kompensačné kupóny sú poukážky, ktoré nemôžu byť zakúpené, ale sú vydávané spoločnosťou Westwing podľa jej uváženia ako kompenzácia voči nároku používateľa.

7.2.2 Na využitie kompenzačného kupónu nie je potrebné dosiahnuť minimálnu hodnotu objednávky (v takom prípade používateľovi neprináleží právo na vrátenie rozdielu v hotovosti alebo prevodom, ak hodnota zakúpených tovarov je nižšia ako hodnota kompenzačného kupónu).

7.2.3 Kompensačné kupóny sú vrátené používateľovi v prípade odstúpenia od Zmluvy o kúpe tovarov zakúpených s využitím individuálne prideleného kompenzačného kupónu.

8. DARČEKOVÉ KARTY

8.1 Darčekové karty môžu byť zakúpené Užívateľom Serwisu. Použitie Darčekovej karty osobou, ktorá nie je Užívateľom, vyžaduje registráciu v Serwisi alebo v Aplikácii.

8.2 Na Zmluvu o kúpe Darčekovej karty sa zodpovedajúco vzťahujú ustanovenia týkajúce sa postupu uzavretia Zmluvy o kúpe tovarov. S doručením potvrdenia o prijatí objednávky Darčekovej karty zo strany Westwing dochádza k akceptácii ponuky podanej Užívateľom, a teda k uzavretiu Zmluvy o kúpe Darčekovej karty.

8.3 Darčekovú kartu nie je možné zakúpiť s použitím inej Darčekovej karty ani zľavového kupónu.

8.4 Z technických dôvodov je počas vytvárania objednávky na Westwing možné použiť len jeden kupón z Darčekovej karty. Ak má Užívateľ viac ako jednu Darčekovú kartu, je možné zlúčiť hodnotu Darčekových kariet kontaktním spôsobom s Oddelením Zákazníckej Podpory Westwing (pomoc@westwing.sk).

8.5 Darčeková karta nie je možné vymeniť za hotovosť.

8.6 Po doručení Darčekovej karty danému Užívateľovi prechádza na tohto Užívateľa riziko jej straty alebo poškodenia.

8.7 Karta Darčeková je platná od dátumu jej vydania alebo odoslania Užívateľovi, na čas určený vždy na Karte Darčekovej. V prípade uplynutia platnosti Darčekovej karty je možné predĺžiť jej platnosť kontaktným spôsobom so Zákazníckou Podporou Westwing.

8.8 Darčekovú kartu je možné použiť na nákup tovaru, ktorého hodnota je rovnaká alebo vyššia ako nominálna hodnota Darčekovej karty. Darčeková karta nekryje náklady na dopravu.

8.9 Ak hodnota objednávky prekračuje aktuálnu hodnotu prostriedkov na Darčekovej karte, Užívateľ je povinný uhradiť rozdiel ceny spôsobom určeným Westwingom pre daný druh tovaru.

8.10 Darčekovú kartu možno použiť len do vyčerpania prostriedkov na nej. Doplnenie Darčekovej karty nie je možné.

8.11 Darčekovú kartu nie je možné použiť na platbu za tovary, ktoré sú v rámci akcie, pokiaľ v podmienkach akcie tohto tovaru nie je výslovne uvedené inak.

8.12 V prípade zmlúv uzatvorených na diaľku má Užívateľ právo odstúpiť od zmluvy o Darčekovú kartu uzavretej s Westwingom, do 30 dní odo dňa doručenia Darčekovej karty. Tento termín sa dodržiava v prípade zaslania oznámenia o odstúpení v uvedenej lehote, najmä na adresu pomoc@westwing.sk.

8.13 Užívateľ nie je povinný vrátiť Darčekovú kartu, ktorá bola deaktivovaná (uplynul termín platnosti Darčekovej karty, Užívateľ úspešne odstúpil od Zmluvy o kúpe Darčekovej karty, Užívateľ využil všetky prostriedky na Darčekovej karte). V prípade odstúpenia od Zmluvy o kúpe Darčekovej karty sa Zmluva o kúpe považuje za neuzatvorenú a Darčeková karta sa deaktivuje. Ak bola Darčeková karta použitá na nákup tovarov, Kupujúci si zachováva právo na odstúpenie v rozsahu nevyužitých (nezrealizovaných) nominálnych prostriedkov pridelených k Darčekovej karte. To znamená, že ak by v období medzi podaním oznámenia o odstúpení od Zmluvy o kúpe Darčekovej karty a jej deaktiváciou Kupujúci alebo iný Užívateľ využil Darčekovú kartu celú alebo čiastočne (uhradil platbu za jej pomocou), Westwing bude oslobodený od povinnosti vrátiť Užívateľovi sumu zaplatenú za kúpu Darčekovej karty v rozsahu, v akom ju Užívateľ alebo iná osoba využila celú alebo čiastočne. Uvedené nezakrýva práva Užívateľa na odstúpenie od Zmluvy o kúpe tovaru zakúpeného s použitím Darčekovej karty.

8.14 Westwing vráti Užívateľovi sumu zaplatenú za kúpu Darčekovej karty do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy o kúpe Darčekovej karty.

8.15 V prípade odstúpenia Užívateľa od Zmluvy o kúpe tovaru uzavretej v rámci Služby alebo Aplikácie s použitím Darčekovej karty, Užívateľovi neprináleží právo na vrátenie ceny v hotovosti alebo prevodom v tej časti, v ktorej bola cena predaja pokrytá Darčekovou kartou. V takom prípade sa darčekový poukaz aktivuje znova v rozsahu, v ktorom bola platba za vrátený tovar vykonaná.

9. DOPRAVA

9.1 Doručovanie sa vykonáva len na území Slovenska, na adresu doručenia objednávky uvedený Užívateľom.

9.2 Westwing zasiela tovary v termíne uvedenom v procese skladania objednávky (termín plnenia poskytovateľom služieb Westwing), pokiaľ nie je v prípade daného tovaru dohodnuté inak pred uzatvorením Zmluvy o kúpe. Termíny dodania sú uvedené na jednotlivých stránkach tovaru a potvrdení o zadaní objednávky.

9.3 V prípade, že Užívateľ nevyzdvihne tovar, Westwing vyzve Užívateľa na vykonanie uzatvorenej Zmluvy o kúpe a prevzatie zakúpených tovarov. V prípade opätovného nevyzdvihnutia objednaného tovaru Užívateľom v určenom termíne Westwing si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy o kúpe v lehote ďalších 14 dní odo dňa neúspešného uplynutia termínu na prevzatie tovarov Užívateľom z dôvodu nesplnenia Zmluvy o kúpe zo strany Užívateľa.

9.4 Ak zásielka nie je zo strany Užívateľa prevzatá z dôvodov na strane Užívateľa, Westwing si môže nárokovať od Užívateľa ekvivalent nákladov na vrátenie zásielky na adresu skladu Westwing, pokiaľ nie je stanovené, že tieto náklady znáša Westwing.

9.5 Náklady na dodanie tovaru znáša vždy Užívateľ, s výnimkou dodania, ktorého podmienky sú osobitne dohodnuté s Westwing. Informácie o nákladoch na dodanie sú vždy k dispozícii na stránke tovaru.

9.6 Po prijatí tovaru od prepravcu prechádza nebezpečenstvo náhodnej stráty alebo poškodenia tovaru na Užívateľa. V prípade, že Užívateľ sa rozhodol využiť prepravcu, na výber ktorého Westwing nemal vplyv, prenesenie nebezpečenstva náhodnej stráty alebo poškodenia tovaru nastáva v okamihu, keď Westwing vyda tovar prepravcovi vybranému Užívateľom.

9.7 V prípade zistenia vonkajšieho poškodenia balíka, aby sa reklamačný proces zefektívnil, odporúčame vypracovať s kuriérom protokol o škode a o tomto fakte informovať Westwing na adresu pomoc@westwing.sk. V prípade poškodenia tovaru počas jeho prepravy, s výnimkou ustanovenia bodu 10.6, druhá veta, Užívateľovi náležia reklamačné nároky stanovené v bode 13.2 nižšie.

10. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

10.1 Užívateľ má právo odstúpiť od Zmluvy o Kúpe tovaru v lehote 30 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru. Užívateľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a bez nákladov, s výnimkou priamych nákladov na vrátenie tovaru, ktoré je Užívateľ povinný znášať na vlastné náklady, pokiaľ nebolo dohodnuté, že tieto náklady znáša Westwing.

10.2 Odstúpenie od Zmluvy o Kúpe nastáva prostredníctvom predloženia Užívateľom vyhlásenia o odstúpení od zmluvy. Takéto vyhlásenie môže byť podané použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou tohto Obchodného poriadku, alebo prostredníctvom vyhlásenia podaného v akejkoľvek inej forme, v ktorom Užívateľ oznámi Westwingu svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy. Vyhlásenie je možné zaslať poštou alebo na e-mailovú adresu pomoc@westwing.sk.

10.3 Termin na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovaný, ak je vyhlásenie odoslané pred uplynutím 30 dní od prijatia tovaru. Užívateľ je povinný vrátiť tovar okamžite, najneskôr však do 14 kalendárnych dní od dňa odstúpenia od Zmluvy o Kúpe, pričom na zachovanie lehoty stačí odoslať tovar pred jej uplynutím.

10.4 Ak má Užívateľ záujem o vrátenie tovaru, môže sa obrátiť na Westwing zaslaním správy na adresu: pomoc@westwing.sk. Na zjednodušenie postupu vrátenia tovaru, prosíme o uvedenie čísla objednávky a dôvodu vrátenia, čo však nie je povinné. Užívateľ môže taktiež predložiť vyhlásenie o odstúpení od Zmluvy o Kúpe iným jednoznačným spôsobom, vrátane využitia príslušnej funkcionality poskytnutej v tomto zmysle v Rámci služby alebo Aplikácie.

10.5 Westwing sa, v prípade odstúpenia od Zmluvy o Kúpe, zaväzuje vrátiť prijatú platbu za zakúpené tovary spolu s nákladmi na ich doručenie, rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná Užívateľom, najneskôr do 14 dní od dňa prijatia vyhlásenia o odstúpení od Zmluvy o Kúpe. Ak bola platba vykonaná pri prevzatí, Westwing požiada Užívateľa o poskytnutie čísla bankového účtu na vrátenie platby, čo neoslabuje povinnosti Westwing uvedené v predchádzajúcej vete. Ak Westwing nenavrhol, že sám prevzne tovar od Užívateľa, môže sa zdržať vrátenia prijatých platieb od Užívateľa, až kým neobdrží tovar späť alebo Užívateľ nepredloží dôkaz o jeho odoslaní, v závislosti od toho, ktorá udalosť nastane skôr.

10.6 Westwing nie je povinný vrátiť náklady na dopravu, ktoré Užívateľ zaplatil pri doručení tovaru po kúpe, ak presiahnu náklady najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia tovaru ponúkaného Westwingom.

10.7 Ak bola platba vykonaná pomocou kompenzačného kupónu, Užívateľ obdrží vrátenie skutočne zaplatenej peňažnej sumy a využité kompenzačné kupóny sa znova uložia na účet Užívateľa.

10.8 Ak bola platba vykonaná pomocou Karty Podarunkowej, potom vrátenie platby nastáva za súhlasu Užívateľa vo forme kupónu pridaného na účet Užívateľa, ktorý vykonal platbu Kartou Podarunkovou.

10.9 Užívateľ nesie zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho používania spôsobom, ktorý presahuje nevyhnutný rozsah na zistenie charakteru, vlastností a fungovania tovaru.

10.10 Prawo na odstúpenie od zmluvy neplatí v prípade uzavretia zmluvy:

1. ktorej predmetom je tovar vyrobený podľa špecifikácií Užívateľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individualizovaných potrieb,

2. ktorej predmetom je tovar s rýchlym zhoršením alebo s krátkou dobou trvania použiteľnosti,

3. ktorej predmetom je tovar dodávaný v zapečatenom obale, ktorý po otvorení nemožno vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov,

4. ktorej predmetom je tovar, ktorý je po dodaní, kvôli svojej povaze, neoddeliteľne spojený s inými tovarmi,

5. na poskytovanie služieb v oblasti ubytovania, iných ako na účely bývania, prepravy tovaru, požičiavania automobilov, stravovania, služieb súvisiacich s oddychom, zábavnými, športovými alebo kultúrnymi udalosťami, ak bola v zmluve určená deň alebo časové obdobie poskytnutia služby.

10.11 W prípade uvedenom v bode 10.10. 5) vyššie, Westwing môže udeliť Užívateľovi právo na odstúpenie od zmluvy do 10 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Na odstúpenie od zmluvy o poskytovanie služieb uvedených v bode 11.10. 5) vyššie sa použijú príslušné ustanovenia týkajúce sa odstúpenia od Kúpnej zmluvy o tovary. Prípadné právo na takéto odstúpenie bude vždy jasne uvedené v popise služby na webovej stránke Služby.

10.12 V prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy Užívateľom, tento nesie priame náklady na vrátenie tovaru, pokiaľ Westwing neprihlásil, že nesie náklady na vrátenie. V prípade tovarov, ktoré z dôvodu svojej povahy nemôžu byť obvyklým spôsobom vrátené poštou, náklady na návratnú prepravu sú obdobné nákladom, ktoré Užívateľ zniesol pri zadávaní objednávky.

10.13 Tovary určené na vrátenie (odstúpenie od zmluvy) prosíme zaslať na adresu:

Westwing European Logistics Center
Stachowska 17C
62-023 Robakowo
Poľsko

10.14 Existuje možnosť objednať si kuriera na náklady Užívateľa na odber zásielky obsahujúcej vrátene tovary z dôvodu odstúpenia od Kúpnej zmluvy prostredníctvom našej Zákazníckej podpory (toto je však dobrovoľné). Za týmto účelom prosím zašlite správu s číslom objednávky na adresu pomoc@westwing.sk. Náklady na vrátenie zásielky sú podobné nákladom, ktoré Užívateľ zniesol pri zadávaní objednávky, pokiaľ nebolo ustanovené, že tieto náklady znáša Westwing.

10.15 V prípade vrátenia tovarov zakúpených počas akciových podujatí, kde dodanie tovaru Užívateľovi nebol spojené s žiadnou poplatkom, v prípade objednania kuriera Užívateľom prostredníctvom Zákazníckej podpory, náklady na vrátenie zásielky budú stanovené na základe cenníka kurýrskej spoločnosti, pokiaľ nebolo dohodnuté, že tieto náklady znáša Westwing. Presné informácie o výške poplatkov poskytne vždy Zákaznícka podpora po predchádzajúcom kontaktnom e-maile na adrese pomoc@westwing.sk.

11. SŤAŽNOSTI TÝKAJÚCE SA ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB

11.1. Reklamácie týkajúce sa poskytovania služieb prostredníctvom elektronickej komunikácie možno podať najmä na e-mailovú adresu: pomoc@westwing.sk alebo písomne na sídlo spoločnosti Westwing.

11.2. Na rýchlejšie vybavenie reklamačného postupu prosíme o uvedenie v reklamácii aspoň mena, pod ktorým Užívateľ vystupuje v Službe (e-mailová adresa) a popisu namieta, ktoré sú predmetom reklamácie.

11.3. Ak uvedené údaje alebo informácie v reklamácii sú neúplné, Westwing si vyhradzuje právo kontaktovať Užívateľa na ich doplnenie.

11.4. Westwing posudzuje reklamáciu do 14 dní odo dňa jej doručenia.

11.5. Odpoveď na reklamáciu sa zasiela na e-mailovú adresu alebo korešpondenčnú adresu podľa uváženia Užívateľa uvedeného v reklamácii.

12. ZODPOVEDNOSŤ SPOLOČNOSTI WESTWING ZA NESÚLAD TOVARU S KÚPNOU ZMLUVOU. REKLAMÁCIE TOVARU.

12.1. Westwing je zodpovedný za dodanie tovaru bez chýb a v súlade s Kúpnou zmluvou

.

12.2. Pokiaľ ide o tovary zakúpené do dňa 31. decembra 2022, v prípade, že tovar predaný spoločnosťou Westwing má chybu, Užívateľ môže podľa svojho výberu: - podať vyhlásenie o znížení ceny tovaru alebo odstúpení od zmluvy, pokiaľ Westwing neposkytne bez zbytočného odkladu a nadmerných nepohodlí pre Užívateľa vadný tovar za bezchybný alebo odstráni takúto chybu. Znížená cena by mala byť v takom pomere k cene vyplývajúcej zo zmluvy, v ktorom hodnota chybného tovaru zostáva v porovnaní s hodnotou bezchybného tovaru. Užívateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak chyba tovaru je nevýznamná; - požadovať výmenu tovaru za bezchybný alebo odstránenie chyby. Westwing je povinný vymeniť vadný tovar za bezchybný alebo odstrániť chybu v primeranom čase bez nadmerných nepohodlí pre Užívateľa.

12.2.1. Užívateľ môže namiesto navrhnutého odstránenia chyby zo strany Westwing požadovať výmenu tovaru za bezchybný alebo namiesto výmeny tovaru požadovať odstránenie chyby, pokiaľ by upravenie tovaru do súladu so zmluvou spôsobom vybraným Užívateľom bolo nemožné alebo by vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní so spôsobom navrhovaným Westwing. Pri posúdení nadmerných nákladov sa zohľadňuje hodnota bezchybného tovaru, druh a význam zisteného nedostatku a zohľadňujú sa aj nepohodlia, ktoré by Westwing mohol spôsobiť iným spôsobom uspokojenia.

12.2.2. Užívateľ, ktorý uplatňuje práva z titulu záruky, je povinný na náklady Westwing doručiť vadný tovar na adresu: Westwing - Magazín

Westwing European Logistics Center
Stachowska 17C
62-023 Robakowo
Poľsko

požadovať výmenu tovaru za bezchybný alebo odstránenie chyby. Westwing je povinný vymeniť vadný tovar za bezchybný alebo odstrániť chybu v primeranom čase bez nadmerných nepohodlí pre Užívateľa. Okrem toho Užívateľ môže namiesto navrhnutého odstránenia chyby zo strany Westwing požadovať výmenu tovaru za bezchybný alebo namiesto výmeny tovaru požadovať odstránenie chyby, pokiaľ by upravenie tovaru do súladu so zmluvou spôsobom vybraným Užívateľom bolo nemožné alebo by vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní so spôsobom navrhovaným Westwing. Pri posúdení nadmerných nákladov sa zohľadňuje hodnota bezchybného tovaru, druh a význam zisteného nedostatku a zohľadňujú sa aj nepohodlia, ktoré by Westwing mohol spôsobiť iným spôsobom uspokojenia.

12.3. Pokiaľ ide o tovary zakúpené od 1. januára 2023, v prípade, že tovar predaný spoločnosťou Westwing nie je v súlade s Kúpnou zmluvou, Užívateľ môže požadovať jeho opravu alebo výmenu za nový tovar. Westwing je povinný opraviť alebo vymeniť tovar v primeranom čase bez nadmerných nepohodlí pre Užívateľa.

12.4. Westwing môže vykonať výmenu, ak Užívateľ požaduje opravu, alebo opravu, ak Užívateľ požaduje výmenu, pokiaľ by upravenie tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou spôsobom vybraným Užívateľom bolo nemožné alebo by vyžadovalo nadmerné náklady zo strany Westwing.

12.5. V prípade, že oprava alebo výmena tovaru za nový podľa bodu 12.3 vyššie by neboli možné uskutočniť v primeranom čase, alebo by vyžadovali nadmerné náklady zo strany Westwing, Westwing môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou a oznámiť to Užívateľovi. Pri posúdení nadmernosti nákladov sa zohľadňujú všetky okolnosti prípadu, najmä význam nezhody tovaru so Zmluvou o Kúpe, hodnota tovaru v súlade so zmluvou a nadmerné nepohodlie pre Užívateľa v dôsledku zmeny spôsobu uvádzania tovaru do súladu so Zmluvou o Kúpe.

12.6. Výlučne v prípade:

a) výskytu jednej zo situácií opísaných v bode 12.5. vyššie;

b) keď Westwing sa pokúsil opraviť tovar, ale nezhoda tovaru so Zmluvou o Kúpe stále pretrváva;

c) keď Westwing neuviedol tovar do súladu so Zmluvou o Kúpe podľa ustanovení uvedených v bodoch 12.3. – 12.5.;

e) keď nezhoda tovaru so Zmluvou o Kúpe je veľmi významná;

f) keď z vyhlásenia Westwingu alebo iných okolností vyplýva, že Westwing neopraví alebo nevymení tovar v primeranom čase alebo bez nadmerných nepríjemností pre Užívateľa; Užívateľ môže učiniť vyhlásenie o znížení ceny tovaru alebo odstúpení od Zmluvy o Kúpe. Znížená cena by mala zostávať v takej proporčnej hodnote voči cene vyplývajúcej zo zmluvy, v ktorej hodnota nezodpovedného tovaru zostáva voči hodnote tovaru v súlade so Zmluvou o Kúpe.

12.7. Užívateľ, ktorý zistil nezodpovednosť tovaru so zmluvou, sa prosí o zaslanie presných a podrobných informácií o tejto nezodpovednosti vrátane fotografií závadného tovaru na adresu pomoc@westwing.sk spolu s informáciou o preferovanom spôsobe vybavenia reklamácie pre rýchlejšie a efektívnejšie vybavenie. Westwing sa okamžite skontaktuje s Užívateľom na zadanú e-mailovú adresu ohľadom ďalšieho postupu vo vybavovaní reklamácie. Uvedené ustanovenie neoslabuje povinnosť Westwingu vybaviť reklamáciu v lehote určenej príslušnými predpismi. Užívateľ, ktorý vykonáva práva z titulu záruky voči tovarom zakúpeným po 1. januári 2023, je povinný poskytnúť Westwingu tovar, ktorý je predmetom opravy alebo výmeny. Westwing prevezme tovar od Užívateľa na svoje náklady.

12.8. Ak Užívateľ požiadal o výmenu alebo opravu tovaru a Westwing sa nepostavil k tomuto požiadavke do 14 dní, považuje sa, že tento požiadavok bol považovaný za oprávnený.

12.9. Westwing nesie zodpovednosť za nezrovnalosť tovaru s kupnou zmluvou existujúcu v čase jeho dodania Užívateľovi a odhalenú do dvoch rokov od tohto času. Nárok na výmenu alebo opravu tovaru zaniká po uplynutí šiestich rokov od dátumu zistenia nezrovnalosti tovaru s kupnou zmluvou.

13. VYLÚČENIE ZODPOVEDNOSTI ZA HYPERTEXTOVÉ ODKAZY

13.1. V službe a aplikácii sú k dispozícii odkazy na iné webové stránky.

13.2. V prípade, že Westwing dostane informácie o obsahu nesúladným s právom alebo etikou, príslušný odkaz bude odstránený zo služby a aplikácie.

14. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

14.1. Pravidlá spracovania osobných údajov vo Webovej službe a v Aplikácii nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú k dispozícii na adrese: www.westwing.sk/privacy-policy.

15. AUTORSKÉ PRÁVA NA ILUSTRÁCIE

15.1. Využívanie ilustračného materiálu, fotografií, kompozícií, rozloženia stránok a práv duševného vlastníctva obsiahnutých vo Webovej službe - nezávisle na forme - na účely iné ako osobné použitie, je zakázané, pokiaľ nie je k tomu vydané výslovné povolenie zo strany Westwing.

16. MOŽNOSŤ MIMOSÚDNEHO RIEŠENIA SPOROV

16.1. Spor vyplývajúci z dohody uzavretej medzi Užívateľom ako spotrebiteľom a spoločnosťou Westwing môže byť mimosúdnym spôsobom vyriešený prostredníctvom konania o mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Účasť spoločnosti Westwing v konaní o mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je dobrovoľná a poskytnuté nižšie informácie nezakladajú povinnosť spoločnosti Westwing zúčastniť sa takéhoto konania. V prípade, že spor nebol vyriešený na základe reklamácie podanej spotrebiteľom, spoločnosť Westwing vždy poskytne spotrebiteľovi na papieri alebo inom trvalom médiu vyhlásenie o zámere podať návrh na začatie konania o mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, alebo o súhlase so zúčastnením sa na takom konaní, alebo o odmietnutí účasti v konaní o mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Ak spoločnosť Westwing nepredložila žiadne vyhlásenie, považuje sa za to, že vyjadruje súhlas so zúčastnením sa na konaní o mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov.

16.2. Užívateľ ako spotrebiteľ má tiež možnosť obrátiť sa na Obchodný inšpektorát, ktorého úlohou je najmä poskytovanie bezplatného spotrebiteľského poradenstva a právnych informácií v oblasti ochrany spotrebiteľských záujmov a uplatňovanie právnych krokov voči podnikateľom v súvislosti s ochranou práv a záujmov spotrebiteľov.

16.3. Podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o online riešení spotrebiteľských sporov a zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o ODR v spotrebiteľských sporoch) môže spotrebiteľ podať sťažnosť prostredníctvom internetovej platformy ODR (elektronický odkaz na platformu ODR - http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Platforma ODR slúži ako zdroj informácií o formách mimosúdneho riešenia sporov, ktoré môžu vzniknúť medzi podnikmi a spotrebiteľmi. Nezávisle na tom vás upozorňujeme, že e-mailová adresa, na ktorú nás môžete kontaktovať, je: pomoc@westwing.sk.

17. MOBILNÁ APLIKÁCIA

17.1. Užívateľ, ktorý chce využívať Elektronické Služby prostredníctvom Aplikácie, je povinný najmä stiahnuť Aplikáciu len z legálnych zdrojov.

Aplikáciu je možné bezplatne stiahnuť na mobilné zariadenie Užívateľa zo obchodov s mobilnými aplikáciami, najmä:

a) Apple App Store, pre mobilné zariadenia s operačným systémom iOS;

b) Google Play/Sklep Play, pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android.

Používanie Aplikácie stiahnutej z iného zdroja než uvedené v odseku 17.2 vyššie môže byť spojené s rizikom poškodenia integrity Aplikácie a spojenia s škodlivým softvérom, čo predstavuje hrozbu pre bezpečnosť mobilného zariadenia Užívateľa a v ňom uložených údajov.

17.4. Na účel používania Aplikácie by mal Užívateľ:

a) oboznámiť sa s týmto Zmluvným Ustanovením a informáciami o Aplikácii poskytovanými v rámci obchodov, o ktorých hovorí vyššie uvedený odsek 17.2 a prijať ich,

b) stiahnuť si Aplikáciu zo zdroja, o ktorom hovorí vyššie uvedený odsek 17.3,

c) nainštalovať si Aplikáciu na svojom mobilnom zariadení podľa pokynov zobrazených počas procesu inštalácie alebo poskytnutých obchodmi, o ktorých hovorí vyššie uvedený odsek 17.2.

17.5. Aplikácia sa pripája k Službe cez internet.

17.6. Užívateľ musí spĺňať nasledujúce technické požiadavky na používanie Aplikácie:

a) mať pripojenie k internetu - na stiahnutie Aplikácie a na používanie služieb Aplikácie, ktoré vyžadujú pripojenie k internetu,

b) mať mobilné elektronické zariadenie, ako je smartfón/tablet, fungujúce na základe jedného z nasledujúcich operačných systémov:

i. Android vo verzii 7 a vyššej,

ii. iOS vo verzii 13 a vyššej.

17.7. Požiadavky na verzie operačných systémov, určené v odseku 17.6 lit. b vyššie, predstavujú minimálne požiadavky. Podľa najlepších informácií Westwingu je možné používať Aplikáciu aj prostredníctvom nižších verzií operačných systémov ako tie uvedené v bode 17.6 lit. b Zmluvných Ustanovení, avšak iba operačné systémy vo verziiach uvedených v tomto bode zaručujú správnu funkčnosť Aplikácie.

17.8 Westwing urobí všetko pre to, aby prístup cez Aplikáciu k údajom z serverov Aplikácie bol možný 24 hodín denne a 7 dní v týždni, čo však nevylučuje právo Westwing na zriadenie Technickej Prestávky a dočasné obmedzenie alebo úplné vypnutie tohto prístupu, či už čiastočne alebo úplne.

17.9. V prípade potreby zriadenia Technickej Prestávky Poskytovateľ informuje o predpokladanom termíne a trvaní Technickej Prestávky v komunikácii zobrazenou priamo v Aplikácii.

17.10. Užívateľ môže kedykoľvek odinštalovať (odstrániť) Aplikáciu zo svojho mobilného zariadenia pomocou nastavení tohto zariadenia.

17.11. Reklamácie týkajúce sa fungovania Aplikácie je možné podať v súlade s ustanoveniami bodu 12 Zmluvných Ustanovení.

18. SŤAŽNOSTI TÝKAJÚCE SA SLUŽIEB A DIGITÁLNEHO OBSAHU POSKYTOVANÉHO V RÁMCI WEBOVÝCH STRÁNOK A APLIKÁCIÍ.

18.1. Ustanovenia tejto kapitoly sa vzťahujú výlučne na Užívateľov, ktorí sú spotrebiteľmi a fyzickými osobami uzatvárajúcimi zmluvu priamo súvisiacu s ich obchodnou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre tieto osoby profesionálny charakter, ktorý vyplýva najmä zo subjektu vykonávanej obchodnej činnosti.

18.2. Aplikácia predstavuje digitálny obsah. Poskytovateľ služieb v rámci Aplikácie poskytuje služby, ktoré umožňujú Užívateľovi:

a) vytváranie, spracovávanie, ukladanie alebo prístup k údajom vo digitálnej podobe,

b) spoločné využívanie údajov vo digitálnej podobe, ktoré boli odoslané alebo vytvorené Užívateľom alebo inými používateľmi tejto služby,

c) ďalšie formy interakcie pomocou údajov vo digitálnej podobe.

18.3. Pravidlá tohto bodu 18 sa vzťahujú výhradne na ustanovenia tohto Zmluvného ustanovenia týkajúce sa digitálnych obsahov a služieb.

18.4. Poskytovateľ služieb poskytuje Užívateľovi digitálny obsah alebo digitálnu službu ihneď po uzavretí zmluvy. Zmluva sa uzatvára Registráciou a akceptáciou Podmienok používania zo strany Užívateľa.

18.5. Digitálny obsah sa považuje za dodaný v okamihu, keď bol digitálny obsah sprístupnený Užívateľovi- spotrebiteľovi alebo stiahnutý na mobilné zariadenie Užívateľa, alebo keď Užívateľ alebo jeho mobilné zariadenie získali k nemu prístup. Digitálna služba sa považuje za dodanú v okamihu, keď Užívateľ alebo jeho mobilné zariadenie získali k nej prístup.

18.6. Užívateľ- spotrebiteľ môže odstúpiť od uzavretej zmluvy, ak Poskytovateľ služieb, napriek výzve na jej dodanie, neposkytol digitálny obsah alebo digitálnu službu okamžite alebo v dohodnutom termíne.

18.7. Užívateľ- spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez požiadavky na dodanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak:

a) je jasné z vyhlásenia Westwing, že neposkytne digitálny obsah alebo digitálnu službu, alebo

b) Westwing a Užívateľ sa dohodli, že stanovený termín dodania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby bol pre Užívateľa zásadný, a Westwing ich v tomto termíne neposkytol.

18.8. V prípade odstúpenia Užívateľom od zmluvy sa primerane uplatniajú ustanovenia bodov 18.16. – 18.17.

18.9. Digitálny obsah alebo digitálna služba sú v súlade s zmluvou, ak:

a) ich popis, druh, množstvo, kvalita, vlastnosti a dostupnosť technickej podpory a aktualizácií zodpovedajú uzavretej zmluve;

b) zostávajú užitočné na účel, na ktorý sú Užívateľovi potrebné;

c) sú vhodné na účely, pre ktoré sa bežne využívajú digitálny obsah alebo digitálna služba tohto druhu;

d) disponujú vlastnosťami typickými pre digitálny obsah alebo digitálnu službu tohto druhu, ktoré by mohol rozumný Užívateľ - spotrebiteľ očakávať, s prihliadnutím na charakter digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a verejné vyhlásenia urobené Westwingom, jeho právnymi predchodcami alebo osobami konajúcimi v jeho mene, najmä v reklame alebo na obale, pokiaľ Westwing nepreukáže, že:

i. nevedel o danom verejnom vyhlásení a rozumne nemohol o ňom vedieť,

ii. verejné vyhlásenie bolo pred uzatvorením zmluvy opravené za zachovania podmienok a formy, v ktorých bolo verejné vyhlásenie urobené, alebo porovnateľným spôsobom,

iii. verejné vyhlásenie nemalo vplyv na rozhodnutie Užívateľa o uzavretí zmluvy;

e) sú v súlade s testovacou verziou alebo avízom, ktoré boli Užívateľovi - spotrebiteľovi poskytnuté Westwingom pred uzatvorením zmluvy,

f) boli dodané s inštrukciami, ktoré by mohol rozumným spôsobom očakávať Užívateľ.

18.10. Westwing informuje Užívateľa o aktualizáciách nevyhnutných na zachovanie zhody digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s dohodou a poskytuje ich Užívateľovi.

18.11. Ak Užívateľ - spotrebiteľ v primeranom čase neinštaluje aktualizácie poskytnuté poskytovateľom služby podľa bodu 19.9., poskytovateľ služby nie nesie zodpovednosť za nezhodu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s dohodou, pokiaľ:

a) informoval Užívateľa - spotrebiteľa o aktualizácii a jej nenasledovaní;

b) neinštalácia alebo nesprávna inštalácia aktualizácií nebola výsledkom chýb v inštrukciách inštalácie poskytnutých poskytovateľom služby.

18.12. V prípade nezhody digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s dohodou môže Užívateľ požadovať ich privedenie do zhody s dohodou. Westwing je povinný privedenie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby do zhody s dohodou v primeranom čase a bez nadmerných nepohodlí pre Užívateľa.

18.13. Westwing môže odmietnuť privedenie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby do zhody s dohodou, ak ich privedenie do zhody s dohodou je nemožné alebo by vyžadovalo nadmerné náklady pre Westwing.

18.14. Pri posudzovaní nadmernosti nákladov sa zohľadnia všetky okolnosti veci, najmä dôležitosť nezhody digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s dohodou, hodnota digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v súlade s dohodou.

18.15. Iba v prípade:

výskytu jednej z situácií opísaných v bode 18.13 a 18.14 vyššie;

b) keď Westwing nedopreviedol digitálny obsah alebo digitálnu službu do zhody s dohodou podľa ustanovení uvedených v bode 18.12 - 18.14;

c) keď nezhoda digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s dohodou je veľmi závažná;

d) keď z vyhlásenia Westwing alebo iných okolností vyplýva, že Westwing nedopreviedol digitálny obsah alebo digitálnu službu do zhody s dohodou v primeranej dobe alebo bez nadmerných nepríjemností pre Užívateľa;

Užívateľ môže podať vyhlásenie o znížení ceny digitálneho obsahu alebo digitálnej služby alebo odstúpení od zmluvy. Znížená cena by mala byť v takom pomere k cene vyplývajúcej z dohody, v akom hodnota digitálneho obsahu alebo digitálnej služby nezhodnej s dohodou stojí k hodnote digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v súlade s dohodou.

18.16. Po odstúpení od zmluvy Westwing nemôže využívať obsah iný ako osobné údaje poskytnuté alebo vygenerované Užívateľom počas využívania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby poskytnutej Westwingom, s výnimkou obsahu, ktorý:

a) je užitočný iba v súvislosti s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou, ktorá bola predmetom zmluvy;

b) sa týka iba aktivít Užívateľa počas využívania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktoré boli predmetom zmluvy;

c) boli spojené Westwingom s inými údajmi a nedajú sa oddeliť bez nadmernej námahy;

d) boli vygenerované Užívateľom spoločne s inými Užívateľmi, ktorí naďalej môžu z nich ťažiť.

18.17. Westwing nie je oprávnený žiadať platbu za čas, počas ktorého bol digitálny obsah alebo digitálna služba nezhodná s dohodou, aj keď Užívateľ z nich pred odstúpením skutočne využíval.

19. POSTUPY RIEŠENIA NEZÁKONNÉHO ALEBO NEPOVOLENÉHO OBSAHU

19.1. Na zabezpečenie možnosti bezpečného používania všetkými Užívateľmi zverejňovania Obsahu a reagovania na Obsah, ktorý nie je legálny alebo nieje povolený podľa Zmluvy, Westwing nižšie vysvetľuje najmä:

a) pravidlá zverejňovania a nahlásenia Obsahu,

b) používané mechanizmy týkajúce sa krokov vykonávaných Westwingom voči Obsahu, vrátane nahlásení týkajúcich sa Obsahu,

c) postupy odvolania sa pre nahlásičov a osoby zverejňujúce Obsah,

d) zásady spolupráce s orgánmi.

Westwing v rámci Služby a Aplikácie umožňuje Užívateľom využívanie sprostredkovaných služieb v zmysle DSA vo forme ukladania a zverejňovania Obsahu Užívateľov prostredníctvom:

a) komentovanie príspevkov na skupinách na sociálnych médiách vedených Westwingom,

b) zverejňovanie hodnotení zakúpených tovarov (funkcia dostupná len pre prihlásených Užívateľov s účtom Užívateľa, ktorí zakúpili daný tovar).

19.3. Uvedené služby sú určené Užívateľom na území Slovenska.

19.4. V Servery, Aplikácii a na sociálnych médiách Westwingu je zakázané uverejňovanie nelegálnych Obsahov, čo znamená informácie, ktoré samy osebe alebo v súvislosti s ich činnosťou nie sú v súlade s právom Únie alebo právom akéhokoľvek členského štátu, najmä porušujúce napríklad právo na ľudskú dôstojnosť, právo na ochranu osobných údajov, právo na rešpektovanie súkromného a rodinného života, právo na ochranu vlastníctva, vrátane duševného vlastníctva (vrátane autorských práv), práva dieťaťa, právo na nediskrimináciu. Zakázané je tiež uverejňovanie Obsahov nezlučiteľných s Podmienkami, t.j. Obsahov nezlučiteľných s etiketou a dobrými mravmi, a obsahov propagujúcich, reklamných a marketingových od konkurenčných subjektov voči Westwingu.

19.5. Zakazané je najmä:

a) propagovanie fašizmu alebo iných totalitných politických režimov alebo podnecovanie k nenávisti na základe národnostných, etnických, rasových, pohlavných, sexuálnych, náboženských alebo bezvyznaniových rozdielov, ako aj urážanie skupín obyvateľstva alebo jednotlivcov na základe uvedených vlastností, ako aj oslavovanie takejto nenávisti,

b) oslavovanie alebo podnecovanie k terorizmu, obchodovania s ľuďmi alebo organizovanej trestnej činnosti,

c) porušovanie osobnostných práv tretích osôb,

d) porušovanie autorských práv tretích osôb,

e) vkladanie odkazov, ako aj vykonávanie reklamných, marketingových / propagačných aktivít konkurenčných subjektov voči Westwingu alebo v rozpore s právom,

f) uverejňovanie názorov, ktoré nesúvisia s kúpeným tovarom, zavádzajúce alebo napísané za odmenu (v rámci funkcionality hodnotenia kúpených tovarov),

g) vykonávanie alebo podnecovanie akýchkoľvek činností v rozpore s platným právom alebo dobrými mravmi, napríklad vykonávanie činností zavádzajúcich Užívateľov za účelom získania majetkovej výhody,

h) používanie vulgarizmov.

19.6. Užívateľ sa zaväzuje nepodnikať žiadne kroky spojené s publikovaním v rámci Služby, Aplikácie a na sociálnych médiách Westwing nelegálnych a iných nepovolených obsahov určených v predchádzajúcich bodoch 19.4. - 19.5.

Westwing neprebieha všeobecný monitoring obsahu, ale môže využívať automatizované systémy na identifikáciu potenciálnych porušení podmienok služby obmedzených iba na detekciu slov považovaných za vulgárne alebo urážlivé.

19.8. O možnostiach výskytu nelegálnych alebo nepovolených obsahov sa Westwing môže dozvedieť sám (ale bez angažovania sa v preventívnom moderovaní), ako aj prostredníctvom hlásení od tretích strán alebo inštitúcií. Všetky rozhodnutia týkajúce sa nelegálnych alebo nepovolených obsahov sú prijímané po získaní príslušných nevyhnutných informácií, s primeranou starostlivosťou, s dodržiavaním práva na slobodu prejavu a osobami s príslušnou kompetenciou v danej oblasti. Rozhodnutia nie sú prijímané automaticky.

Všetci návštevníci Služby alebo Aplikácie majú možnosť nahlásiť nelegálne alebo nepovolené obsahy Westwingu na ich overenie. Takéto oznámenie je možné urobiť prostredníctvom:

a) poslania e-mailu na adresu pomoc@westwing.sk (kontaktný bod),

b) poslania správy prostredníctvom kontaktného formulára dostupného na Službe a v Aplikácii.

19.10. Hlásenie nelegálnych alebo nepovolených obsahov musí obsahovať všetky nasledujúce prvky:

a) Vysvetlenie dôvodov, prečo hlásiteľ považuje obsahy za nelegálne alebo v rozpore s Podmienkami používania,

b) Presnú elektronickú lokalizáciu obsahu, napríklad URL adresu a prípadné ďalšie informácie na identifikáciu obsahu,

c) Meno, priezvisko alebo názov a e-mailovú adresu hlásiteľa (okrem hlásenia informácií, ktoré sú považované za súvisiace s niektorým z trestných činov uvedených v článkoch 3–7 smernice 2011/93/EÚ),

d) Vyhlásenie potvrdzujúce dobre veriace presvedčenie osoby alebo subjektu, ktorý podáva hlásenie, že informácie a námietky v ňom obsiahnuté sú správne a úplné.

Westwing okamžite zasiela potvrdenie o prijatí hlásenia, ak hlásenie obsahuje elektronické kontaktné údaje hlásiteľa.

19.12. Westwing môže vyzvať hlásiteľa, aby doplnil alebo opravil hlásenie, ak je nekompletné alebo chybné (napríklad neobsahuje všetky povinné prvky uvedené vyššie alebo vyžaduje ďalšie dôkazy/vysvetlenia). Ak hlásiteľ do 14 dní od takéhoto vyzvania nepopraví alebo nepodá doplnkové informácie k hláseniu, hlásenie nebude vybavené.

V závislosti od závažnosti porušenia môže Westwing uplatňovať nasledujúce obmedzenia v súvislosti s poskytovaním nelegálnych alebo nepovolených obsahov v súlade s Podmienkami používania:

a) obmedzenia vo viditeľnosti konkrétnych obsahov, vrátane ich odstránenia, blokovania prístupu k nim alebo ich depriorizácie;

b) pozastavenie, ukončenie alebo iné obmedzenie finančných transakcií;

c) pozastavenie alebo ukončenie poskytovania služby celkom alebo čiastočne;

d) pozastavenie alebo zrušenie Účtu Užívateľa.

19.14. V prípade zistenia existencie nelegálnych alebo nepovolených obsahov, Westwing okamžite prijme kroky na ich odstránenie alebo zablokovanie prístupu k nim. Westwing môže tiež uznať, že obsahy nespĺňajú Podmienky používania. O prijatej rozhodnutí spolu s jeho odôvodnením Westwing informuje hlásiteľa bez zbytočného odkladu na uvedenú e-mailovú adresu v hlásení. V prípade zablokovania alebo odstránenia obsahov, alebo vykonania iných opatrení voči osobe, ktorá ich zverejnila podľa ustanovení vyššie, Westwing okamžite informuje osobu, ktorá ich zverejnila, poskytujúc odôvodnenie svojho rozhodnutia (ak Westwing má elektronické kontaktné údaje takej osoby).

19.15. Osoba, ktorá podala návrh na obsah, ako aj osoba, ktorá ho zverejnila, môžu podať odvolanie proti rozhodnutiu spoločnosti Westwing do 30 dní. Na tento účel je potrebné podať odvolanie prostredníctvom:

a) zaslanie e-mailovej správy na adresu pomoc@westwing.sk (kontaktný bod),

b) zaslanie správy prostredníctvom kontaktného formulára dostupného na webovej stránke a v aplikácii.

19.16. Odvolanie by malo obsahovať podrobné vysvetlenie dôvodov, prečo sa odvolávajúci pokladá za chybné rozhodnutie spoločnosti Westwing, a kontaktné údaje odvolávajúceho sa (meno, priezvisko alebo názov a e-mailová adresa).

19.17. Westwing okamžite potvrdí prijatie odvolania na uvedenú e-mailovú adresu a vyjadrí sa k nemu do 14 dní.

19.18. V prípade, že Westwing získa akékoľvek informácie naznačujúce možnosť, že k tomu došlo, dochádza alebo môže dôjsť k spáchaní trestného činu ohrozujúceho život alebo bezpečnosť osôb, okamžite informuje o svojich podozreniach príslušné právne orgány alebo súdnictvo príslušnej členskej krajiny Európskej únie alebo členských krajín, pričom súčasne poskytne všetky dostupné informácie na túto tému. Okrem toho, ak právne orgány alebo verejné orgány požiadajú Westwing o poskytnutie údajov o používateľovi, najmä v súvislosti s právoplatnými alebo trestnými konaniami, Westwing je povinná poskytnúť požadované informácie. Najneskôr v čase prijatia opatrení na odpoveď na dostaný príkaz, alebo, v prípadoch stanovených orgánom vydávajúcim príkaz, v určenom čase, Westwing informuje používateľa alebo inú osobu, ktorá je príjemcom jeho služieb o dostanom príkaze a o opatreniach, ktoré boli prijaté ako odpoveď na tento príkaz.

20. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

20.1.Westwing si vyhradzuje právo na zmenu Zmluvných podmienok v prípade výskytu aspoň jedného z nižšie uvedených dôležitých dôvodov (uzavretý katalóg):

1) zmena právnych predpisov upravujúcich predaj tovarov alebo poskytovanie služieb, alebo poskytovanie služieb prostredníctvom elektronických prostriedkov Westwing, ovplyvňujúca vzájomné práva a povinnosti stanovené v zmluve o poskytovanie služieb alebo Kúpnej zmluve uzatvorenej medzi Užívateľom a Westwing.

2) nutnosť prispôsobenia činnosti spoločnosti Westwing na príkazy, rozhodnutia, ustanovenia alebo smernice vyplývajúce z: (i) rozhodnutí príslušného verejného správneho orgánu v súvislosti s činnosťou spoločnosti Westwing, alebo (ii) súdneho rozhodnutia platného v súvislosti s činnosťou spoločnosti Westwing, ovplyvňujúce vzájomné práva a povinnosti stanovené v zmluve o poskytovanie služieb alebo Kúpnej zmluve uzatvorenej medzi Užívateľom a Westwing.

3) zmena spôsobu poskytovania služieb prostredníctvom elektronických prostriedkov spoločnosti Westwing spôsobená výhradne technickými alebo technologickými dôvodmi (predovšetkým aktualizáciou technických požiadaviek uvedených v týchto Zmluvných podmienkach);

4) zmena rozsahu alebo zásad poskytovania služieb spoločnosťou Westwing prostredníctvom elektronickej komunikácie, na ktoré sa vzťahujú ustanovenia podmienok používania, prostredníctvom zavedenia nových, úpravy alebo odvolania sa spoločnosťou Westwing na existujúce funkcionality alebo služby zahrnuté v podmienkach používania a poskytované používateľom;

5) zlúčenie, rozdelenie alebo premena spoločnosti Westwing alebo zmena iných identifikačných údajov spoločnosti Westwing uvedených v Podmienkach používania.

19.2. Westwing informuje Užívateľov o zmene Podmienok používania s primeraným predstihom, ktorý však nie je kratší ako 14 dní.

19.3. V prípade používateľov, ktorí neakceptovali Podmienky používania, majú právo vypovedať uzavretú zmluvu do 14 dní odo dňa oznámenia im o zmene Podmienok používania. Zmena Podmienok používania neovplyvňuje obsah a podmienky uzatvorených používateľom a Westwingom Zmlúv o predaji tovarov pred zmenou Podmienok používania.

19.4. V prípade úprav Podmienok používania Westwing poskytne jednotný text Podmienok používania prostredníctvom ich zverejnenia na svojom webovom sídle a pomocou správy odoslanej na uvedenú e-mailovú adresu Užívateľa.